5 greșeli frecvente care pun capăt unei conversații

5 greșeli frecvente care pun capăt unei conversații

Atât pe plan personal, cât și pe plan profesional, încercăm să comunicăm frumos cu cei din jur și să fim ascultați cu mare interes,  astfel încât să părăsim conversația cu sentimente pozitive. Dar pot exista și cazuri în care se fac greșeli în comunicare, iar pentru a nu le repeta, este important să se respecte niște strategii eficiente și corecte în conversație. Dacă reușim să evităm capcanele unei conversații, vom prinde la public și vom stabili legături plăcute și valoroase cu cei din jur.

Așadar, iată cele 5 greșeli frecvente care pot distruge o conversație:

> Monologul <

Este adevărat că ne-am născut cu două urechi și o singură gură, lucru care ne dă de înțeles că trebuie să știm să ascultăm mai mult și să vorbim mai puțin. Orice persoană se simte importantă atunci când este ascultată cu mare interes, oricât ar vorbi. Însă, atunci când vorbești prea mult despre tine, îl lipsești pe interlocutor de posibilitatea de a lua cuvântul. La drept vorbind, ni se întâmplă tuturor să facem această greșeală: monopolizăm dialogul astfel încât cealaltă persoană cade în dezinteres și plictiseală. De aceea, este esențial ca pe viitor să ținem cont de cele două proporții: a vorbi și a asculta și să creem un echilibru între ele.

> Întreruperile <

Probabil, cea mai frecventă greșeală de comunicare. Nici nu a început bine interlocutorul să povestească ceva, că îl și întrerupem, ignorând ce mai urma să spună. Este de-a dreptul o jignire pentru cealaltă persoană, din moment ce monopolizăm discuția și îl lipsim de dreptul de a-și continua gândurile. Iată de ce, înainte de a interveni într-o discuție, trebuie să fim extrem de disciplinați și să îi lăsăm pe interlocutori să-și ducă gândurile până la capăt.

> Contrazicerile <

De multe ori, avem senzația că suntem în drept să stabilim cine are dreptate și cine nu, transformând conversația într-o adevărată dispută. „Te înșeli! Nu ai dreptate!” sunt greșelile care trebuie evitate, pentru a evita insultele și proasta dispoziție. Poți face un exercițiu de imaginație: cum ar fi ca cineva să îți demonstreze mereu că tu nu ai dreptate? Probabil că nu ți-ar face plăcere. În orice caz, oricare ar fi subiectul unei conversații, este bine să ne susținem opiniile fără a stabili cine este învingător și cine e perdant.

> Schimbarea subiectului <

Este o formă de a pune capăt unei conversații: în timp ce un coleg încearcă să povestească cum și-a petrecut vacanța, altul intervine cu întrebarea „Hey, cine a văzut meciul de fotbal de aseară?” Cum  ți se pare acest gest? Absolut nepoliticos, nu?

> Acordarea unui interes mai mare televizorului decât interlocutorului <

Există persoane care simt nevoie să fie conectate permanent cu lumea de dincolo de ecrane, indiferent dacă se află sau nu într-o conversație. Ei par a fi sclavii televiziunii, internetului…Ignorându-te într-o discuție, această persoană îți transmite mesajul că orice ai de povestit, nu este important. Ce ar fi ca atunci când comunicăm, să lăsăm gadget-urile la o parte și să dedicăm câteva minute unei conversații plăcute sau poate chiar importante? Astfel, avem doar de câștigat! Iar pentru televizor și alte lucruri vom avea suficient timp mai târziu…

Îmbunătățindu-ne abilitățile de comunicare, vom fi mai respectați și vom obține mereu ceea ce ne-am dorit dintotdeauna.

Related posts

Leave a Comment